Konzumácia Alkoholu a Riziko Osteoporózy | Krehké Kosti

Výživový poradca

Alkohol

Odporúčania

Obrázok rôznych druhov alkoholických nápojov
Jednotka alkoholu zodpovedá 10 ml (približne 8 g) čistého etanolu, aktívnej zložky v alkoholických nápojoch. Nadmerná konzumácia alkoholu zvyšuje riziko osteoporózy a následných zlomenín.1-3

Viac informácií o alkohole

Hidden calories

Skryté kalórie

Ak sledujete svoju hmotnosť, nezabúdajte, že alkoholické (aj nealkoholické) nápoje sú plné kalórií, čo rýchlo vedie k nárastu hmotnosti.1

Alcohol free

Nealkoholické koktaily

Alternatívou k alkoholickým nápojom sú nealkoholické koktaily. Zažijete veľa radosti pri ich príprave a navyše sú lepšie pre vaše zdravie.

Drink Sizes

Pitie alkoholu v domácom prostredí

Keď si nabudúce nalejete doma pohár vína alebo destilátu, všimnite si veľkosť pohára. Aký je v porovnaní so štandardným pohárikom? Zvyčajne zistíte, že je omnoho väčší.1

Podrobnejšie

Neodporúčame prestať s konzumáciou alkoholu úplne. Namiesto toho odporúčame piť s mierou. To znamená 17 štandardných nápojov pre mužov a 11 štandardných nápojov pre ženy týždenne, pričom najmenej dva, alebo tri dni do týždňa by mali byť úplne bez alkoholu.1 Nadmerná konzumácia alkoholu nepriaznivo vplýva na mnoho telesných orgánov a orgánových systémov, čomu sa môžete ľahko vyhnúť zmenou návykov.3
Literatúra:
  1. Paula Mee. Eat Well for Bone Health. 2016.
  2. Tucker K.L. a kol., Am J Clin Nutr. 2009;89:1188–96.
  3. http://betterbones.kingston.gov.uk/be-healthy/alcohol-and-bone-health. Získané v júli 2018.

SPÄŤ