Spracované Mäso a Jeho Dopad na Pevnosť Kostí | Krehké Kosti

Výživový poradca

Spracované mäso

Ako veľa je príliš?

Obrázok spracovaného mäsa a položiek z červeného mäsa
Rozmýšľali ste niekedy o tom, ako sa každým dňom zvyšuje konzumácia spracovaného a červeného mäsa?

Čo je dobré vedieť o spracovanom mäse:

Cold cuts

Chladené nárezy

Krájané chladené nárezy sú často konzervované soľou, cukrom, pochutinami a inými chemickými konzervačnými látkami. Zvoľte si mierne zdravšiu cestu a vyberajte si prírodné krájané mäso bez dusičnanov a konzervačných látok.

Alternatives to processed meat

Alternatívy ku spracovanému mäsu

Zvážte zvýšenie príjmu bezmäsitých jedál, obmedzenie množstva spracovaného mäsa, ktoré konzumujete a zvýšenie príjmu ovocia a zeleniny, čo bude prínosom pre vaše zdravie.1,2

Link to diseases

Súvislosť s chorobami

Štúdie odhalili výraznú súvislosť medzi konzumáciou spracovaného mäsa a zdravotnými problémami, vrátane vysokého krvného tlaku, srdcových ochorení, cukrovky, chronickej obštrukčnej choroby pľúc (CHOCHP) a rakoviny hrubého čreva a žalúdka.2,3

Podrobnejšie

Predovšetkým, čo je to spracované mäso? Je to mäso, ktoré bolo spracované upravovaním, solením, údením, sušením, alebo konzervovaním. Spracované mäso možno nájsť tiež v hotových jedlách. Mäso, ktoré bolo zmrazené, alebo podstúpilo mechanické spracovanie (napr. nakrájanie na kocky alebo plátky) sa považuje za nespracované. Spracované mäso sa vo všeobecnosti považuje za nezdravé a spája sa s celým radom zdravotných problémov, vrátane rakoviny a ochorení srdca. Štúdie tiež preukázali, že ľudia s nezdravým životným štýlom jedia viac spracovaného mäsa v porovnaní s ľuďmi, ktorí majú zdravšiu stravu. Je však ťažké s istotou povedať , že spracované mäso je zodpovedné za zvýšené riziko vzniku osteoporózy. Existuje však podozrenie, že kombinácia spracovaného mäsa s faktormi nezdravého životného štýlu ako je fajčenie, alebo nízka konzumácia ovocia a zeleniny, zapríčiňuje zvýšené riziko.3

SPÄŤ