Zdrave obcerstvenie a zdravie kosti

Výživový poradca

Výživné chuťovky na posilnenie kostí

Aké chuťovky sú najzdravšie?

Pečivo z lístkového cesta
Malé zmeny môžu mať obrovský dosah. Napríklad, ak siahnete po čajovom koláčiku namiesto koláča z lístkového cesta 3-krát do týždňa počas celého roka, môžete zabrániť nárastu hmotnosti o
9 kg.1

Čo obsahuje chuťovka prospešná pre kosti?

Prospešné chuťovky sú bohaté na bielkoviny a vitamín C, ktorý posilňuje imunitu kostí na rozdiel od kávy alebo cukríkov. Sú plné lahodných základných potravín, a poskytujú veľa živín, ktoré preukázateľne udržujú kosti pevnejšie a zdravšie.
Na rozdiel od kávy, vhodné chuťovky vám dodajú dlhotrvajúcu energiu. Upravia pH (káva náš organizmus okysľuje, o to viac s mliekom, smotanou, ochuťujúcim sirupom a cukrom).
Ak viete, že Vás počas dňa prepadne chuť na niečo na zahryznutie, dôležité je mať premyslené, čo si dáte.
Tipy na 5 delikátnych chuťoviek prospešných pre Vaše kosti:2

Rôzne druhy chuťoviek:2

Mix mandlí, arašidov a kešu orechov

Chuťovky bohaté na bielkoviny

K chutnému malému občerstveniu bohatému na bielkoviny radíme: zmesi orechov, hrozienok a pod., zeleninové tyčinky v humuse, grécky jogurt, granolu a natvrdo uvarené vajcia.2

Kúsky syra

Chuťovky bohaté na vápnik

K chuťovkám bohatým na vápnik radíme: mlieko, tvrdý syr, mandle a jogurt.3

Mix malín, černíc a čučoriedok

Chuťovky bohaté na živiny

K lákavému občerstveniu bohatému na živiny radíme: ovocie, cherry paradajky, mix bobuľového ovocia a orechy.4

Podrobnejšie

Ak sa potrebujete rýchlo občerstviť, najlepšie je vybrať si niečo bohaté na bielkoviny, vápnik, alebo na živiny. Zasýti Vás to lepšie ako sladkosť a naviac je to pre vás zdravšie.1

SPÄŤ