Konzumácia Soli a Vplyv na Zdravie Kostí | Krehké Kosti

Výživové poradenstvo

Zvýšený príjem soli

Existuje mnoho iných – a zdravších – možností ako ochutiť vaše jedlo.1
Nevyskúšate to už dnes večer?
Nahradenie soli v potrave zdravšími alternatívami

Čo je dobré vedieť o soli

Check labels

Čítajte informácie na obaloch

Skontrolujte si obsah soli uvádzaný na obale potravín, ktoré nakupujete každý deň. Pokúste si zvoliť potraviny s nižším obsahom soli, ak je to možné.2

Converting sodium to salt

Prepočet obsahu sodíka na obsah soli

Pri kontrolovaní informácií na obaloch si dávajte pozor, môžu uvádzať namiesto množstva soli množstvo sodíka. Pri prepočte sodíka na soľ vynásobte množstvo sodíka 2,5 krát. Napríklad, 1g sodíka na 100g je 2,5g soli na 100g.2

High in salt

Bohaté na soľ

Niektoré potraviny majú vysoký obsah soli v súvislosti s postupom ich výroby, iné môžu byť pre nás zdrojom vysokého obsahu soli vzhľadom na ich množstvo, ktoré konzumujeme.2 Nezabúdajte na to a pokúste sa hľadať alternatívy s nižším obsahom soli.

Podrobnejšie

Odborníci na zdravie odporúčajú u dospelých obmedziť príjem soli na 6 g soli denne (2,4 g sodíka). To je približne 1 čajová lyžička.2 Dôležité je, aby váš príjem soli nebol ani príliš vysoký, ani príliš nízky.
Ak je váš príjem soli príliš vysoký, možno vám namerali vysoký krvný tlak a máte zvýšené riziko srdcových ochorení, infarktu, ochorení obličiek a rakoviny žalúdka. Okrem toho môže vysoký príjem soli navodiť kalciúriu, čo je zvýšená hladina vápnika v moči. Určité množstvo strát vápnika močom pochádza priamo z vašich kostí, čo znižuje ich hustotu.2-4
Ak konzumujete príliš málo soli, zvyšuje sa riziko zvýšenej hladiny cholesterolu, srdcového zlyhania, inzulínovej rezistencie a rozvinutia diabetu 2. typu.5-7

SPÄŤ